Papryka to jedno z najsmaczniejszych warzyw, nie dziwi więc fakt, że uprawa papryki jest tak popularna w naszym kraju. Papryka może pochwalić się także dużą ilością wartości odżywczych. Choć jej uprawa może być stosunkowo trudna dla początkujących, to wystarczy nieco cierpliwości w przyswajaniu podstawowych wymagań tego warzywa, byśmy mogli cieszyć się wspaniałymi efektami. Z całą pewnością warto jej poświęcić nieco czasu, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę jej smak i wartości odżywcze.
Papryka bogata jest w cukry, sole mineralne, ryboflaminę oraz kwas nikotynowy. Zawiera ona także duże ilości witamin A, E i C. Wspomniane wartości odżywcze są różne w zależności od koloru papryki. Najwięcej witaminy C zawiera papryka czerwona. Papryka żółta jest natomiast świetnym źródłem luteiny. Ten ostatni składnik cenią szczególnie osoby, które mają problemy ze wzrokiem. Papryka zielona polecana jest każdemu, kto pragnie wzbogacić swoją dietę o witaminę E oraz kwas foliowy. Spożywanie papryki pomaga także obniżyć ciśnienie krwi i chroni przed chorobami układu krążenia. Papryka to także źródło przeciwutleniaczy, które chronią organizm przed działaniem wolnych rodników. Papryka pomaga także wzmocnić odporność oraz reguluje przemianę materii. Co ciekawe papryka zachowuje swoje wartości odżywcze także podczas gotowania.
Papryka jest warzywem jednorocznym, w naszym kraju ze względu na warunki pogodowe uprawia się ją wyłącznie z rozsady. Możemy uprawiać ją zarówno w gruncie, jak również pod osłonami. Najlepiej rośnie ona na stanowisku osłoniętym i zacisznym. Konieczne jest jednak dostarczenie jej wystarczającej ilości słońca, źle bowiem znosi zacienienie, bardzo lubi tak światło jak i ciepło, dlatego należy zadbać o to, by stanowisko, w którym ją posadzimy, zawierało wystarczającą ilość słońca. Możemy posadzić ją obok roślin, które ochronią ją od zbyt dużej ilości wiatru, nie zaleca się jednak zasiedzenia jej zbyt blisko, bowiem może to skutkować zaciemnieniem miejsca, a w konsekwencji zatrzymania wzrostu.